Tel: +386 2 601 11 60            Mob: +386 40 871 845
slovenscina english
epro Svet, planet, vse na enem mestu za razvoj električne mobilnosti v Sloveniji. epro Popolno približanje obnovljivim virom energije. efutura Nova energija, nov zagon, energijski paketi prihodnosti prijazni do uporabnika. efutura Izobraževanje, prepoznavanje poslovnih idej in inovativni pristop reševanju zadanih nalog.

Tudi nedenarne spodbude za delovanje trga

20.08.2012

V Nemčiji so se odločili električno mobilnost spodbuditi s subvencijami. Pripravili so načrt trifazne vzpostavitve trga, pri katerem je izjemno pomembno zmanjševanje razlike v ceni med klasičnimi in električnimi vozili.

Zamudniki, na katere so se dolgo izgovarjali tisti, ki ne verjamejo v električno mobilnost, so pripravili nacionalno platformo za razvoj električne mobilnosti, v kateri so si določili dva cilja. Želijo postati vodilni trg električne mobilnosti in vodilni ponudnik tovrstnih tehnologij.

V industrijski razvoj in vzpostavitev trga električne mobilnosti nameravajo Nemci vložiti 17 milijard evrov. Pri tem predvidevajo, da se bo od leta 2018 v državni proračun začelo od prodaje in drugih storitev, povezanih z električno mobilnostjo, stekati več denarja, kot bo za spodbujanje električne mobilnost iz njega odhajalo. Po letu 2020 naj bi bilo na nemških cestah že milijon električnih avtomobilov. To bo omogočalo, da bosta električna mobilnost in trg z električnimi vozili poslovno vzdržna, še več, dobičkonosna. Nemci lasten trg električne mobilnost vidijo kot potrditev kredibilnosti Nemčije kot okolja, ki zmore ustvariti najnaprednejše rešitve električne mobilnosti v globalnem merilu.

V Nemčiji bo do konca leta 2013 potekalo obdobje raziskovanja in iskanja pravih rešitev za zagon trga, od leta 2014 do konca leta 2017 oblikovanje pravih poslovnih modelov, ki bodo omogočali povečevanje prodaje. V letih 2018 in 2019 bo obdobje dokončne vzpostavitve množičnega trga. Po letu 2020, ko bo na cestah, posebno v urbanih območjih, toliko električnih vozil, da bo obremenjevanje okolja občutno manjše in bo električna mobilnost pomemben del nacionalne energijske učinkovitosti, in sicer s številnimi prednostmi pri vzpostavljanju in upravljanju pametnega električnega omrežja ob vse večjem deležu obnovljivih virov energije, bodo pomoč električni mobilnosti opustili.

Nemška industrija se pri razvoju električne mobilnosti povezuje interdisciplinarno in grozdi skupaj z razvojnoraziskovalnimi centri, univerzami ter regijskimi in lokalnimi oblastmi. Prihodnje leto bodo začeli Nemci podeljevati državne subvencije za nakup električnih avtomobilov. Zdaj še medresorsko usklajujejo finančne spodbude davčne narave, kot so zmanjševanje bonitet za uporabo električnih službenih avtomobilov v osebne namene.

Za električne avtomobile bodo priredili amortizacijske izračune. Že danes pa so za nakup električnih avtomobilov na voljo krediti do višine 30.000 evrov s posebno ugodno obrestno mero, ki omogočajo prihranke ob nakupu do nekaj tisoč evrov. Pripravljajo tudi številne tako imenovane nefinančne spodbude, kot sta pozitivna diskriminacija pri parkiranju in vožnja po voznih pasovih, namenjenih javnemu prometu. Proučujejo tudi posebno inovativne možnosti, kot je na primer skupen par registrskih tablic in eno prometno dovoljenje za dve vozili. Za električni in avtomobil s klasičnim motorjem. Električni bi bil v uporabi v urbanih okoljih, klasični pa na daljših vožnjah. Uporabnik bi prenašal registrske tablice in s tem prihranil pri zavarovanju enega avtomobila in pri drugih dajatvah, ki so vezane na registracijo avtomobila.

Kako uspešne so lahko nefinančne spodbude za razmah električne mobilnosti, dokazuje Norveška, kjer lahko uporabniki električnih avtomobilov v mestih do leta 2018 parkirajo brezplačno, dovoljeno jim je voziti po rumenih voznih pasovih, ni jim treba plačevati za vožnjo po avtocestah, obenem so deležni velikih davčnih olajšav ob nakupu električnega avtomobila. Tudi zato se zadnje čase mesečni delež prodaje električnih vozil na tem skandinavskem avtomobilskem trgu vrti okrog treh odstotkov. Francija, ki z razmahom električne mobilnosti želi pomagati domači avtomobilski industriji, na veliko opremlja državna podjetja z električnimi vozili, naročila gredo v tisoče avtomobilov in dostavnikov. Pri tem določene regije poleg državnih subvencij podeljujejo tudi lastne. Tako so francoski kupci električnih avtomobilov v precejšnjem delu države deležni še enkrat večjih finančnih spodbud kot kupci pri nas.

Vir

E-prihodnost za funkcionalnost strani uporablja piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. V redu