Tel: +386 2 601 11 60            Mob: +386 40 871 845
slovenscina english
epro Svet, planet, vse na enem mestu za razvoj električne mobilnosti v Sloveniji. epro Popolno približanje obnovljivim virom energije. efutura Nova energija, nov zagon, energijski paketi prihodnosti prijazni do uporabnika. efutura Izobraževanje, prepoznavanje poslovnih idej in inovativni pristop reševanju zadanih nalog.

Subvencije za električna vozila niso dovolj za spodbujanje električne mobilnosti!

17.01.2013

Energetika.net, 17.01.2013

A, kot pojasnjuje, po začetnem navdušenju po letu 2008, ko se je slišalo, da bo električna mobilnost rešila vse probleme – ne samo prometa, ampak tudi gospodarstvo, preboja ni bilo nikjer. In enako je v Sloveniji, kjer prodaja električnih vozil nikakor ne steče. Razlogov za to pa je več, osnovni je pa cenovni in do neke mere tudi tehnološki (baterija).

Danes so hibridna vozila ali električna vozila s podaljšanim dosegom rešila problem z baterijo, da bi premostili cenovni razlog za neodločitev pa je država pripravila subvencije. »A samo to ni dovolj. Pogrešamo še marsikatere druge nefinančne spodbude,« poudarja Boštjančič. Omenil je, da je pred kratim Eko sklad objavil nov razpis za nakup električnih vozil in predelavo iz klasičnega v električno vozilo. V Sloveniji se približujemo številu 100 polnilnih postaj za električna vozila, nimamo pa še prave analize, kje so prave lokacije za polnilne postaje. Prav tako pri nas nimamo subvencij za polnilne postaje. »Če bi to dosegli, bi se lahko bistveno približali ciljem iz nacionalnega energetskega programa – več kot 1000 javnih polnilnih mest za električna vozila do let 2015 in več kot 3.000 do leta 2020.«

Razpršena poselitev v prid električnim vozilom

»Promet je največji porabnik energije in povzročitelj toplogrednih plinov. Zaradi recesije je sicer slika nekoliko boljša, a je samo vprašanje časa, kdaj se bo to spet začelo slabšati. Zelo pereče za Slovenijo je tudi onesnaženost zraka,« opozarja Boštjančič. Med problemi je omenil tudi šibek javni prevoz. Razpršenost poselitve prebivalcev v Sloveniji sicer po njegovem mnenju govori v prid električne mobilnosti, saj večina ljudi živi v hišah in ne bodo imeli problemov s polnjenjem vozila doma.

Boštjančič je še spomnil, da Kemijski inštitut sodeluje pri razvoju litij žveplovih baterij, ki naj bi že omogočale doseg 400 kilometrov. 

Več...

E-prihodnost za funkcionalnost strani uporablja piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. V redu