Tel: +386 2 601 11 60            Mob: +386 40 871 845
slovenscina english
epro Svet, planet, vse na enem mestu za razvoj električne mobilnosti v Sloveniji. epro Popolno približanje obnovljivim virom energije. efutura Nova energija, nov zagon, energijski paketi prihodnosti prijazni do uporabnika. efutura Izobraževanje, prepoznavanje poslovnih idej in inovativni pristop reševanju zadanih nalog.

Oktanski utrinki, Željko Purgar o naših električnih akumulatorjih

21.04.2012

Delo, 21.04.2012 00:00:00

Skoraj sočasno se je zgodilo. Ko je minister za finance Janez Šušteršič javno razlagal, da povečevanje sredstev za raziskave in razvoj pod prejšnjo vlado ni dalo učinka in da zato ne moremo nadaljevati takšne politike, je EU objavila izid razpisa 7. okvirnega programa in podelila 3,9 milijona evrov za projekt na področju razvoja električnih vozil. Kot najboljši projekt v skupini javno-zasebnega partnerstva na področju nanoznanosti, nanotehnologije, materialov in novih proizvodnih tehnologij, v katerega so vključene evropske raziskovalne inštitucije in univerze iz Francije, Nemčije, Italija, Švedske in Slovenije ter gospodarske družbe Renault, Volvo technologies, SAFT in Solvionic, je bil izbran ta, katerega cilj sta razvoj in izdelava akumulatorja za električna vozila, ki bo tri- do štirikrat zmogljivejši in za polovico cenejši od sedanjega. To bo nova generacija litij-žveplenih akumulatorjev, ki bodo nadomestili zdajšnje litij-ionske. Z enim polnjenjem bo električni avtomobil z njim lahko prevozil 500 kilometrov.

Kaj ima s projektom opraviti slovenski minister za finance? Predvsem gre za to, da izid razpisa spodbija njegovo kategorično trditev, da od povečanega vlaganja v razvoj in raziskave pod prejšnjo vlado ni bilo učinka. EU je namreč za koordinatorja projekta razvoja novih akumulatorjev določila dr. Roberta Dominka z ljubljanskega Kemijskega inštituta. Projekt so odobrili prav zaradi njegovega prispevka, torej njegovega znanja in znanja celotnega inštituta ter strokovnjakov slovenskega raziskovalno-industrijskega konzorcija Centra odličnosti za nizkoogljične tehnologije (CO NOT). Če je torej zagotavljanje trajnostnega prometa eden izmed pomembnih ciljev EU v prihodnosti, še več, na novih, zelenih tehnologijah naj bi celo temeljila razvoj in vnovična gospodarska rast zdaj opešane Evrope, so akumulatorji za učinkovito shranjevanje električne energije pri tem ključnega pomena. To, da jih bodo snovali na podlagi dognanj slovenskih znanstvenikov in slovenskega znanja, pomeni, da jeminister spregledal, da je bilo to znanje pridobljeno tudi, če ne predvsem, s finančno pomočjo države. V tem primeru zagotovo ne brez učinka.

Direktor Centra odličnosti za nizkoogljične tehnologije dr. Miran Gabršček pravi, da če maratonec ne trenira dva meseca, od njega nihče ne pričakuje vrhunskih rezultatov. Da bi jih na svojem področju dosegali slovenski znanstveniki, pač morajo biti nenehno v vrhunski formi, nenehno se morajo ukvarjati z znanostjo. To, da je slovenskim strokovnjakom tako rekoč zaupana usoda električne mobilnosti v okviru EU – le z akumulatorji večje energetske gostote se namreč za električne avtomobile in tudi hibride pišejo boljši časi in obeta množičnejša uporaba –, je dokaz, da je državni denar, doslej podeljen za znanstveno delo, tudi tisto abstraktno, vsekakor pripomogel k preboju slovenskega znanja v Evropi. Toliko bolj to velja za sredstva EU, ki jih Kemijski inštitut in Center odličnosti za nizkoogljične tehnologije uspešno pridobivata in seveda njihovo porabo toliko bolj upravičujeta. Zato prvaki, ki delujejo v njunih moštvih, zmagujejo na največjih mednarodnih znanstvenih prvenstvih – razpisih.Minister, omogočite jim še naprej vrhunski trening, financirajte jih, uživajte v uspehu in predvsem poskrbite za to, da bo njihov uspeh končno uspeh vseh nas!

E-prihodnost za funkcionalnost strani uporablja piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. V redu