Tel: +386 2 601 11 60            Mob: +386 40 871 845
slovenscina english
epro Svet, planet, vse na enem mestu za razvoj električne mobilnosti v Sloveniji. epro Popolno približanje obnovljivim virom energije. efutura Nova energija, nov zagon, energijski paketi prihodnosti prijazni do uporabnika. efutura Izobraževanje, prepoznavanje poslovnih idej in inovativni pristop reševanju zadanih nalog.

Elektrifikacija prometa ne odhaja z vlado

18.05.2014

Finance; 14.05.2014, Borut Hočevar Okolje&energija

Le del polnilnic bo državnih

»V energetskem zakonu je napisano, da mora sistemski operater distribucijskega omrežja zgraditi hitre polnilnice po Sloveniji. Poleg tega bo država vplivala le na tisti del infrastrukture, ki je povezan s hitrimi polnilnicami. Pri počasnih polnilnicah AC so namreč investitorji in tudi poslovni modeli različni. Hoteli in trgovski centri bodo investirali zaradi svojih vzrokov, drugi zasebni vlagatelji zaradi drugih svojih potreb, lastniki vozil pa zato, ker bodo potrebovali polnilnico za polnjenje svojih vozil,« razlaga Kosmačin.

V prvi fazi 20 hitrih polnilnic

V družbi E prihodnost gradijo elektropolnilne postaje. »Namen je, da v Sloveniji čim hitreje zgradimo čim več enosmernih hitrih polnilnih postaj. To so polnilne postaje, ki imajo moč od 20 do 50 kilovatov, tudi do sto kilovatov. Izračuni kažejo, da bi moralo biti v Sloveniji v prvi fazi zgrajenih vsaj 20 takih polnilnih postaj, pozneje, do leta 2020, pa do 50 postaj. Polnitev naj bi bila mogoča na vsakih 50 kilometrov, postaje pa naj bi bile razpršene po vsej državi.«

Do leta 2020 vsaj tri tisoč postaj

Počasnih izmeničnih postaj AC je zdaj v Sloveniji okoli sto. Na vsako električno vozilo naj bi prišli dve polnilni postaji. Glede na projekcije števila električnih avtov za EU velja, da bi moralo biti do leta 2020 v Sloveniji vsaj tri tisoč izmeničnih postaj AC. V Evropi naj bi bilo vsaj okoli dva milijona električnih vozil.

Postaja za tisoč evrov in osem ur

Osnovna postaja za en hišni priklop stane okoli tisoč evrov, okoli pet tisoč evrov pa stane javna pametna postaja s komunikacijo in dvema vtičnicama, eno za 22 kilovatov in drugo, šuko vtičnico z močjo 3,7 kilovata. Postaja za hitro polnitev DC, kjer se polni od 15 do 30 minut, pa stane od 20 do 50 tisoč evrov. Srednja oziroma počasna polnitev traja od ene do treh ur, polnjenje prek šuko vtičnice v stanovanjski hiši pa traja tudi osem ur.

Dosegi avtov do 600 kilometrov

V Nemčiji je zdaj nekaj tisoč elek­tričnih avtomobilov, do leta 2020 pa naj bi jih bilo okoli 1,5 milijona. V Sloveniji je električnih avtov okoli sto, v to številko so všteti tako serijski kot tudi predelani. E prihodnost sodeluje s podjetjem Avantcar, ki je na letošnji Internautici prikazalo štiri serijske električne avte. Največji doseg ima tesla S, ki lahko z enim polnjenjem prevozi 600 kilometrov. Nissanov model leaf ima doseg okoli 150 kilometrov, smart pa okoli 140 kilometrov. Prikazali so tudi Oplovo ampero, ki ima poleg električnega tudi bencinski motor. Zažene se, ko se baterija izprazni. Doseg amperinega električnega motorja je okoli 80 kilometrov.

Vir

E-prihodnost za funkcionalnost strani uporablja piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. V redu